Buradan arayabilirsiniz

Buradan arayabilirsin

28 Temmuz 2013 Pazar

SÜTLÜ EKMEK


Merhablaaaar,
Bugün dışarıya çıkmadım.Dünden de pidemiz vardı yeter diye düşündüğüm ve akşam kayınvalideme gitmeyi planladığım için ekmek almamıştım.
Akşam oldu bir de baktım kiii ekmeğimiz yok.Ben zaten tüketmemeye çalışıyorum ama evde iki tane minnak var onlar için bulundurmak gerekiyor.GEçenlerde yine ekmeksiz kalmıştım ve internette bulduğum sütlü ekmek tarfini unum az olduğu için yarım ölçüden yapmıştım ve çocuklar neredeyse içine düşeceklerdi :D
Bugün de hemencik yapayım dedim :D Hemencik derken mayalanması ve pişmesiyle en az 2 saati buluyor ama çoook güzel oluyor.
Bu sefer resimledim ehehhehehe sizlerle paylaşayım dedim.
 4 su bardağı unu 
1 tatlı kaşığı kuru mayayı
1 tatlı kaşığı (silme) tuz
1/2 tatlı kaşığı toz şekeri bir kapta karıştırdım.
 Ortasını havuz yapıp 
1,5 su bardağı ılık sütü ekledim.
 Hamuru önce elimle iyice karışıncaya kadar mıncukladım :) daha sonra kaşık yardımıyla karıştırdım çünkü oldukça yumuşak kıvamlı oluyor.Daha sonra 1,5 saat mayalanması için beklettim.Ben, daha çabuk mayalanması için fırını 100 derecede önceden ılıttım ve kabın kapağını kapatıp fırında mayalandırdım.

Bu da mayalanıp kabarmış hali

 Mayalanan hamurun içinde oluşan gazın çıkması için alttan alttan alarak karıştırdım.

 Daha önce yaptığımda da kek kalıbına koymuştum :D dilimlemek çok kolay oluyor ve görüntü çok güzel, çocuklar bayılıyorlar :D
 İşteeeee! Piştiii :D Nasıl amaaaa?
Önce 180 derecede 20-30 dk. pişirdim sonra 200 derecede bir 15 dk. daha pişirdim.
Kim inanır ekmek olduğuna ehehhehhehhehe 
:)))))
Ben bu işi çok sevdim hele hele çocuklar bayıldıkça ben de mest oldum.
Sevgileeer...

21 yorum:

  1. ouuww ouuuww, süper görünüyorrr. Ben de isterem :D

    YanıtlaSil
  2. Hakkaten çok güzel oldu,çocuklar bayılıyo bunaaa :D
    Yaparım şekerim, istediğin ekmek olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız bana bunun tam bugdaylisi lazim :D

      Sil
    2. Alırız tam buğday unu, yaparız bea :D

      Sil
  3. heyy ekmek de yaparmış! valla harikasın selcenim .enfes görünüyor.ama bak bu ekmek işine bir giriştimi gelsin kilolar benden söylemesi.gökçenim (ablam ) bir yıldır ekmeğini kendi yapıyor ki çavdar ve tam buğday unundan olmasına rağmen feci can simidi yapmış:) ama çocuklar için süper .imrendim.afiyetler olsun kuzum.öpüyorum hepinizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heaa! aslında bir ara çeşitlerini de yapıyodum ama o ara blog yoktu :D
      Dolişiiiim, ben ekmek yokken şiştim zaten :/ napcaz bilmiyorum :D
      Ben de seni öpüyorum

      Sil
  4. Ağzım sulandı Selcen yaa, ne kadar da kolaymış yapılışı, ben de yapayım mı, hatta yapılışı bu kadar uzun sürmese bu saatte yapardım çünkü sabaha çocuklara ekmek yok...
    Neyse dur bakalım, belki yarın akşam denerim, anlattıklarını not alayım da :)
    Ellerine sağlık canım, kuzulara da afiyet bal şeker olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen'iim, sen şimdi yap sahurda pişir :D sabah çocuklarda içine düşerler bak gör ;)

      Sil
    2. Selcenim yok ki sahur :( Bitti ramazan bana, bundan gayrısını tutamıycam, çok başım ağrıdı günlerdir...
      Yarın işten gelince yapayım ama ben bunu dur...

      Sil
    3. Çok geçmiş olsun canım.İçine çekirdek falan da koy, ben de yoktu ekleyemedim.Haşhaş da azdı yoksa içinde birşeyler olunca daha iyi oluyo.BİM de ayıklanmış çekirdek satılıyo bu arada ;)

      Sil
    4. Sağol şekercim, tamamdır, yapayım da sonucu sana da anlatayım bakalım bi :)
      Çekirdek için de sağol, iyi fikir aslında ama bizim bücür onları çıkarmaya çalışmazsa ekmekten :)

      Sil
    5. Yaptım Selcenim, tadı süper oldu ama bir yerde yanlış yaptım sanırım, şekil olarak fena :)) Enlemesine ikiye ayrıldı çıkarırken kalıptan :) İçine ceviz de kattım, gidip gelip yedim vallahi, sağol şekerim :)

      Sil
    6. :D acaba cevi yüzünden mi oldu kiii :D paylaşsana yada resim yollasana merak ettim.
      Önemlli olan lezzeti değil mi?
      Afiyet bal kaymak olsun :D ellerine sağlık.Öpüldüün

      Sil
    7. E hadisene Selcen yaaa, sütlü ekmeğin üstünden asır geçti şekerim :)

      Sil
    8. Sen de olmasan kim dürtecek bni bilmem :D ben de çok gecikmiş bir teşekkür yazısıyla başlayacaktım.

      Sil
  5. nefis!! yanında da çay ne güzel olur !!!
    demek senin eve gelsek aç kalmayız haa !! hem de bakkala kim ekmek almaya gidecek kavgası da olmaz, sen ekmek yapıverirsin ne olcek :)
    efiyet olsun :)
    ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar olur yaaa, mailime bakarken "Filiz'den de ses soluk çıkmıyo herhalde düğün hazırlıkları başladı " diye aklımdan geçiriyodum.Face. den mesaj atacaktım :D
      Herhalde aç kalmicaksın.Bugüne bugün karşında bir karadeniz kadını var ehehhehehehe.
      Sen bir gelseeen ben koşa koşa bile giderim ekmek almaya :D
      GEl beraber olsun inşallah.

      Sil
  6. elbise dikmekle meşgulüm doğru tahmin etmişsin :) kına gecesinde giyeceğim abiyeyi dikiyorum da, arada bakıyom bloga

    YanıtlaSil
  7. Ohh oruçlu oruçlu iyi geldi bu. :) :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracım, nefsini nasıl köreltcen :D "böyle böyle işte:D ben aslında iftardan sonra eklemiştim ama sen gündüz bakabilmişsin

      Sil

Translate

HAYDİ BURADAN DA BAKIN

HAYDİ BURADAN DA BAKIN
10marifet

Copyright: Her hakkı saklıdır

Copyright: Her hakkı saklıdır
Creative Commons Lisansı DELİ İŞİ BUNLAAAR :) by Ayşe Selcen Kan Atılgan is licensed under a Creative Commons Attribution-Gayriticari-NoDerivs 3.0 Unported License. Linkteki çalışma baz alınarak yapılmıştır http://deliisibunlar.blogspot.com. Bu lisansın kapsamı dışındaki izinler http://deliisibunlar.blogspot.com adresinde mevcut olabilir.